Topic
Home / Berita / Internasional / Asia / Mahathir: PM Malaysia Sekarang Lebih Buruk dari PM Abdullah Badawi

Mahathir: PM Malaysia Sekarang Lebih Buruk dari PM Abdullah Badawi

PM Najib Razak dan mantan PM Mahathir Mohamad (Malaysia Kini)
PM Najib Razak dan mantan PM Mahathir Mohamad (Malaysia Kini)

dakwatuna.com – Malaysia. Mantan PM Malaysia, Tun Dr. Mahathir Mohamad, mengkritik penggantinya Datuk Seri Najib Razak dan menyatakan popularitasnya terus merosok (di mata rakyat Malaysia).

Sebagaimana diberitakan Malaysia Kini (7/4/2015),Mahathir bahkan menyebut prestasi Najib lebih buruk dibandingkan perdana menteri kelima Malaysia, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Mahathir juga memprediksikan partai berkuasa saat ini, Barisan Nasional (BN/UMNO), kalah dalam pemilu mendatang dan menyatakan Sabah dan Sarawak tidak akan lagi menjadi pundi-pundi suara bagi UMNO.

“Prestasinya lebih buruk daripada (PM) Abdullah, kalah menyakitkan di Selangor (negara bagian Malaysia), padahal beliau (PM Najib) mengetuai UMNO. Banyak isu buruk yang menyelimutinya sekarang. Popularitasnya lebih rendah berbanding ketika beliau mengetuai BN pada tahun 2013,”  kritik Mahathir.

Lebih lanjut, Mahathir menyatakan bahwa jumlah daerah pemilihan yang dimenangi BN di beberapa kawasan juga berkurang pada pemilu mendatang. (malaysiakini/rem/dakwatuna)

Redaktur: Rio Erismen

Beri Nilai:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Tentang

Alumnus Universitas Al-Azhar Cairo dan Institut Riset dan Studi Arab Cairo.

Lihat Juga

Walikota London Sadiq Khan Sebut Donald Trumph Dukung ISIS

Figure
Organization